Home Nowosci O tworcach Zgloszenia



 

Jak to bylo?

W dzisiejszych czasach Tibia jest postrzegana jako wielki świat z wieloma wyspami, podziemiami i potworami. Ale nie zawsze wyglądała tak samo jak teraz. Wszystko zaczęło się w 1995r. kiedy grupa trzech studentów postanowiła stworzyć coś nowego i odmiennego. W tamtych czasach istniały gry tekstowe, nie posiadające żadnej grafiki. Studenci ci są teraz znani jako bogowie: Steve (Stephan Vogler), Durin (Ulrich Schlott) i Stephan (Stephan Börzsönyi). Guido, który rozpoczął jako zwykły gracz, dołączył do tej grupy w 1999r.

Początki

Pierwsze plany powstały na wiosnę 1996r. i zostały zrealizowane na jesień tego samego roku. Tibia ujrzała po raz pierwszy światło dzienne 7 stycznia 1997r. Można wtedy było wybrać wygląd swojej postaci, rozmawiać z innymi graczami i przesuwać/wyrzucać/brać różne przedmioty. Trzy dni później do świata gry zalogował się pierwszy jej uczestnik, Albe. Tibię odwiedzało w tym czasie bardzo mało graczy, niemniej jednak rozwój gry nie ustawał.

Pierwszy wielki update

3 czerwca 1997r. nadszedł pierwszy duży update (wersja Alpha 2.0), w którym to pojawił się pierwszy NPC (Sam), pierwsze potwory (trolle, pająki i cyklopy), możliwość zapisywania informacji na specjalnych pergaminach i wszedł trzeci poziom gry. Od teraz gracze mogli walczyć z potworami i pozostawiać zapisane wiadomości dla innych. Z wersją Alpha 3.0 (28 października 1997r.) ukazało się wiele nowych funkcji np.: płyny, nowy system walki, automapa, możliwość poruszania się na wszystkich trzech poziomach, podział na pory dnia, źródła światła i kompletny system poruszania/używania. Powstało również pierwsze duże miasto, Tibia lub Tibia City. W dzisiejszych czasach jest ono znane jako Thais. W mieście tym znajdowało się tylko kilka budynków (Świątynia, tawerna Froda, sklep Gorna, zbrojownia Sama i Zamek). Z tego powodu mapa musiała zostać powiększona (z 160x160 kratek na 512x512 kratek). Ponadto w Tibii pojawiły się nowe rasy potworów (smoki, minotaury, wilki i niedźwiedzie).